X
تبلیغات
گروه آموزشی پایه ی سوم ابتدایی کاشان
گروه آموزشی پایه ی سوم ابتدایی کاشان
 
لینک های ویژه

حمد و سپاس خداوند متعال را که در آغاز ماه پر برکت ربیع الاول ، ماه میلاد بهترین بنده ی خدا ، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)  ، نوید نگارش برگ زرین دیگری بر دفتر تعلیم و تربیت توانستیم داد .

جشنواره ی الگوهای مناسب تدریس که امسال به شکلی ویژه ، با حضور شرکت کنندگان فعال و رویکرد درس پژوهی برگزار گردید ، با استقبال پرشور همکاران مشتاق روبرو شد و پس از اجرای دقیق تقویم اجرایی و ارزیابی102 سناریو و 32 اجرای موفق و قوی همکاران ، تیم های برتر به استان معرفی گردید . 

لازم به ذکر است که تا زمان مقرر ارائه ی نقطه نظرات و اعتراضات همکاران ، هیچ یک از تیم های شرکت کننده اقدام به این کار ننمودند و این نشان از اعتماد همکاران به نحوه ی داوری و قضاوت صحیح و دقیق تیم داوری است . 

از بازوان پرتوان جشنواره ، همکارانی که در این کار بزرگ شرکت کردند و با نوشتن سناریو ، ارائه ی محتوای الکترونیک و اجرای دقیق ، گام بزرگی جهت ارتقای مهارت های حرفه ای خود و دیگر همکارانی که از نتایج جشنواره در ایام آتی درکلاس های درس خود استفاده خواهند نمود ، تقدیر و تشکر ویژه می گردد . انشااله خداوند متعال توفیق افزون بر لحظه لحظه ی زندگی به آنان عنایت فرماید .

خدایا ! ما را یاری کن تا بتوانیم در راه تعالی تعلیم و تعلم آینده سازان این مرز و بوم ، استوارتر قدم برداریم و 

خدایا چنان کن سرانجام کار            توخشنود باشی و ما رستگار


 

[ جمعه هفتم بهمن 1390 ] [ 13:35 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]
 هر شخصی دوست دارد در موقعیت ها و شغل خود ، فردی موثر ، موفق ، و مطرح بوده و به او با دیده  منفعل ، بی تفاوت ، تاثیر پذیر صرف ، گوشه گیر  و نا کارآمد نگاه نشود و تمایل دارد  بتواند بر محیط  کاری خود  ، همکاران ، مدیران و مافوقان  و غیره  تاثیر مثبت بگذارد. روش های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد  که برخی از آنها فهرست وار درج می گردد :
ادامه مطلب
[ جمعه سی ام دی 1390 ] [ 16:59 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]

 پولیا و حل مسئله :در سال 1945 جورج پولیا با نوشتن کتاب (How to solve it) برای اولین بار مدل یا چارچوبی برای حل مسئله ارائه داد این چارچوب را پولیا در چهار مرحله زیر مطرح می کند.

1- فهم سؤال  2- تهیه طرح یا نقشه 3- اجرای طرح  4- بازنگری

که به طور خلاصه هر کدام را به صورت زیر می توان توضیح داد :

1) فهمیدن مسئله

پاسخ به پرسشی که فهمیده نشده کاری عبث و بیهوده می باشد لذا معلم باید ...


ادامه مطلب
[ سه شنبه سیزدهم دی 1390 ] [ 11:2 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]

نمونه چک لیست علوم بخش سوم

دانلود

[ یکشنبه بیست و چهارم مهر 1390 ] [ 17:6 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]

1- معلم هدایت گر و تسهیل کننده جریان یادگیری است.

 2- دانش آموزان در فعالیت های کلاسی فعال هستند.

3- دانش آموزان در فعالیت های کلاسی مسائل را بررسی و حل می کنند.

4- دانش آموزان فرضیه های خود را آزمایش و نتیجه گیری می کنند.

 5- دانش آموزان علاوه بر پاسخ سوالات به طراحی سوال می پردازند.

6- دانش آموز با همیاری دیگران به یادگیری می پردازند.

 


ادامه مطلب
[ چهارشنبه سیزدهم بهمن 1389 ] [ 0:58 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]

محاسن ارزشیابی توصیفی 

1- شناخت عمیق تر و دقیق تر از دانش آموز 

2 -کاهش اضطراب نامطلوب و فعالیت های دانش آموز در کنار موفقیت 

3- توجه به تلاش ها و فعالیت های دانش آموز در کنار موفقیت

4 -به خدمت گرفتن ارزشیابی برای آموزش و یادگیری بهتر

5 -مشارکت دانش آموز و والدین در ارزشیابی

6- حمایت از کودک و توجه به حقوق آن در کلاس و مدرسه 

7- ایحاد فضای محبت و همدلی بین دانش آموزان

 8- شناسایی مشکلات یادگیری در زمان مناسب و تلاش برای رفع آن

 


ادامه مطلب
[ چهارشنبه سیزدهم بهمن 1389 ] [ 0:51 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]

كاركردهاي دروني تدريس :

1- ايجاد انگيزه: يكي از عوامل بسيار مهم در فرآيند ياددهي- يادگيري وجود انگيزه براي آموختن است. تا زماني كه دانش‌آموزان انگيزه‌اي براي يادگيري نداشته باشند، تدارك فعاليتهاي آموزشي كاري عبث خواهد بود. اولين كاركرد تدريس بايد ايجاد انگيزه در يادگيري باشد. براي ايجاد انگيزه، دانش آموزان بايد همراه با معلمان خود فعالانه در رخدادهاي آموزشي مشاركت كنند، و با حل مسائل و مشكلات عملاً به كسب اطلاعات و بازسازي انديشه خود بپردازند، تا اينكه صرفاً بر اساس يك روش قالبي ثابت بر محفوظات خود بيفزايد كه در اين صورت انگيزه چنداني براي يادگيري نخواهند داشت.


ادامه مطلب
[ سه شنبه چهاردهم دی 1389 ] [ 9:53 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]

الگوها و روش‌هاي تدريس در كلاس درس

 الگو معمولاً به نمونه كوچكي از يك شيء بزرگ يا به مجموعه‌اي محدود از اشياي بيشمار گفته مي‌شود كه ويژگي‌هاي مهم و اصلي آن شيء بزرگ يا اشياء را داشته باشد.الگوي تدريس چارچوب ويژه‌اي است از عناصر و عوامل مذكور كه مي‌تواند معلم را در اتخاذ روش‌هاي مناسب تدريس كمك كند و با داشتن الگوي تدريس جريان تدريس را در كلاس با موفقيت به پايان برساند.

 تدريس...

ادامه مطلب را مطالعه فرمائید.


ادامه مطلب
[ سه شنبه هفتم دی 1389 ] [ 22:11 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]
           طرح درس یا سناریوی آموزشی

مقدمه:

طرح درس یا سناریوی آموزشی برای نخستین بار در سال 1918 توسط"فرانکلین بوبیت" مطرح شد و لزوم استفاده از سازماندهی در امر یاددهی – یادگیری مورد تأکید قرار گرفت. طرح درس به شکل امروزی آن، در سال 1950 به وسیله روان شناسان برجسته امر تعلیم و تربیت "بنجامین . اس . بلوم" شکل گرفت و در سال 1962 " رابرت گلیرز" نظرات تکمیلی خود را در راستای دیدگاههای بلوم مطرح کرد که تا به امروز نیز مدنظر برنامه ریزان و هدف گذاران آموزشی و دست اندرکاران امور آموزشی در سطح جهان بوده است.

در ایران حیات مجدد "طرح درس" مربوط به هشت نه سال گذشته می باشد. لزوم استفاده از طرح درس، به عنوان ابزار کارآمدی در زمینه تکنولوژی آموزشی، در خدمت افزایش کیفیت نظام آموزشی کشورمان قرار گرفت. و طرح درس به عنوان برنامه ریزی و سازمان دادن به مجموعه فعالیتهایی که معلم در ارتباط با هدفهای آموزشی، محتوای درس و توانائیهای دانش آموزان برای مدت زمان مشخص تدوین می گردد مد نظر قرار گرفت.


ادامه مطلب
[ سه شنبه هفتم دی 1389 ] [ 20:46 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]

آشنايي با بعضي از روشهاي فعال تدريس :

يكي از عناصر اصلي در برنامه درسي و طراحي آموزشي" موضوع روشهاي ياددهي يادگيري است و كليه اقدامات و تصميمات" ضمن اجراي روش به مرحله ظهور مي رسد ويادگيري اتفاق مي افتد . در طراحي آموزشي "موضوعاتي چون اهداف "روشهاي ارزشيابي" وسايل آموزشي و........  تدوين و از طريق روش تدريس به كارهاي عملي تبديل مي شود .اگر روشهاي تدريس مورد استفاده به خوبي انتخاب و اجراء شود " بدون شك خلاقيت دانش آموزان نيز مجال پرورش پيدا مي كند.درنتيجه"روشهاي يادگيري   به دانش آموزان آموزش داده مي شود و آنان مي دانندچگونه ياد بگيرند كه ياد بگيرند ( ياد گيرييادگيري ) .حال درزير به بعضي از روشهاي فعال تدريس اشاره مي كنيم.


ادامه مطلب
[ پنجشنبه هجدهم آذر 1389 ] [ 20:6 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]
برای درس هدیه های پایه سوم ابتدائی طرح درس با موضوع عبادت قرار داده شده که با مراجعه به ادامه مطلب می توانید ملاحظه بفرمائید.
ادامه مطلب
[ پنجشنبه هجدهم آذر 1389 ] [ 20:0 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]

استفاده از اين روش مستلزم به كار گرفتن همه حواس است و جريان يادگيري از طريق تمام حواس صورت مي گيرد. از طريق كار بست اين روش مي توان، مطالب و مهارتها را درك كرد، ارتباط مؤثري برقرار كرد، مهارتها و مطالب را از يك موقعيت به موقعيت ديگر تعميم داد.

در يادگيري روش چند حسي به طور كلي از همه حواس استفاده مي شود، به بيان ديگر، يادگيري بصري كه 75% از مجموع يادگيري ما از طريق ديدن است، يادگيري سمعي كه 13% از مجموع يادگيري ما از طريق شنيدن است، لمس كردن، كه 6% از مجموع يادگيري ما از طريق لمس كردن است، چشيدن كه 3% از مجموع يادگيري ما از طريق چشيدن است و بوييدن كه 3% از مجموع يادگيري از طريق بوييدن است.

[ دوشنبه هفدهم آبان 1389 ] [ 1:44 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

خدایا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم ؛ شهامتی را که تغییر دهم آنچه را که میتوانم و دانشی که تفاوت این دو را بدانم .
امکانات وب