X
تبلیغات
گروه آموزشی پایه ی سوم ابتدایی کاشان
گروه آموزشی پایه ی سوم ابتدایی کاشان
 
لینک های ویژه

طرح درس هدیه های آسمان سوم

عنوان:هدیه های آسمان      موضوع:عیادت              مدت:

صفحه:     کلاس:سوم           نام دبستان:

تهیه کننده:

تعداد فراگیران پایه سوم:

هدف کلی 

1-آداب عیادت از مریض

2-امام صادق علیه السلام

____________________________________________

هدفهای جزئی

1-عبادت به عنوان یکی از خلقیات خوب و زیبای مسلمانان

2-برای کمک به دوستان بیمار خود وخوشحال کردن آنان پیشنهادهایی می دهند

3-کارهایی که می توان برای خشنودی بیمار انجام داد نام ببرند

4-موقعیت هایی را که باید در آن آداب عیادت را رعایت کرد نام ببرند

5-به عیادت رفتن دیگران علاقه نشان دهند

6-از درس نتیجه گیری کنند

______________________________________________

مفاهیم

مهربانی-خوش رفتاری-با دیگران به خوش رویی برخورد کنیم 

کلید واژه ها

عیادت-امام صادق –هدیه-سلام کردن به دیگران-با خوشرویی با دیگران برخورد کردن

دروس یاددهی یادگیری:

پرسش و پاسخ-نمایشی-شیوه کار گروهی-روش تلفیقی _____________________________________________

مواد آموزشی

کتاب درسی –کارتهای تصویری-کتاب داستان-کتاب کار

مدل کلاس

1-میز ها رگردانده و روبه روی هم بنشینند

2-دایره ای

مراحل تدریس

آمادگی و ایجاد انگیزه

خواندن شعر همراه بادس زدن دانش آموزان

___________________________________

ارزشیابی تشخیصی

معلم:از یکی از دانش آموزان می خواهد خلاصه ای از درس قبل را بازگو کند

فراگیر:خلاصه درس را بازگو می کند

معلم:دردرس قبل درباره کدام امام با هم صحبت کردیم

فراگیران:امام محمّد باقر امام پنجم

_____________________________________________

ارائه درس :

معلم:بچه ها امروز می خواهیم به کمک هم یکی از درس های شیرین هدیه آسمان را بیاموزیم و از آن نتایجی خوب بگیریم

معلم:کدام می دانید ما چند امام داریم

معلم:چند ویژگی امامان را بگویید

فراگیران:

معلم:خدا برای چه امامان و پیامبران را فرستاده است ؟

فراگیران:

معلم:نام امام ششم چیست؟

فراگیران:

آموزگاربه تعداد دانش آموزان کلاس کارتهایی می دهد که درست کرده و

حروف کلمه "عیادت"را روی آن نوشته و به کمک همین کارتها دانش آموزان را گروه بندی کرد.

فراگیران:با توجه به رنگ کارتها تشکیل گروه داده و حروف را کنار هم

می گذارندو کلمه "عیادت"را می سازند.

معلم:از فراگیران می خواهد در گروه با کلمه عیادت جمله بسازند.

فراگیران:جمله می سازند و آنها را می خوانند و یکی دوتا از جمله ها را روی تابلو می نویسند.

معلم:آیا می دانید معنی کلمه عیادت چیست

فراگیران:

معلم:آیا تاحالا به عیادت کسی رفته اید؟چه کسانی؟

فراگیران:

معلم:چرا به عیادت آنها رفته اید؟

فراگیران:

معلم:چه چیزهایی برای آنها برده اید؟

فراگیران:

معلم:چرا این وسایل را برده اید؟

فراگیران:

معلم:از فراگیران می خواهد هر کدام در گروه درس را به صورت انفرادی بخوانند.

فراگیران:مشغول خواندن درس می شوند

معلم:از سه گروه می خواهد درس را برای اعضای گروه شرح دهند.

فراگیران:درس را برای اعضای گروه توضیح می دهند.

معلم:از فراگیران می خواهد که هر کدام از اعضای گروه نظر خود را درباره داستان بنویسند.

فراگیران:نظرات خود را می نویسند.

معلم:نظرات را برای هم بخوانید و نتیجه نهایی را بنویسید.

فراگیران:نتیجه نهایی را می نویسند و می خوانند و نتیجه را به کلاس

می چسبانند.

معلم:از فراگیران می خواهد ذاستان را به صورت نمایش در کلاس اجرا کنند

فراگیران:انجام می دهند

معلم:می خواهم جواب را پس از فکر کردن برایم بگویید

فراگیران:جواب را برای دیگران می گویند.

 

دانستنی

مهارت

نگرش

کارهایی که برای خشنودی بیمار میتوان انجام داد

 

 

 

ارائه پیشنهادهایی برای کمک به دوستان بیمار خود

 

 

 

موقعیت هایی که در آن آداب عیادت را باید رعایت کرد

 

 

 

نتیجه گیری از درس

 

 

 

شرکت در کار گروهی

 

 

 

انجام فعالیّت کتاب کار

 

 

 

تعیین تکلیف:تعریف یک خاطره یا داستان در این مورد.

 

[ پنجشنبه هجدهم آذر 1389 ] [ 20:0 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

خدایا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم ؛ شهامتی را که تغییر دهم آنچه را که میتوانم و دانشی که تفاوت این دو را بدانم .
امکانات وب