گروه آموزشی پایه ی سوم ابتدایی کاشان
 
لینک های ویژه

طرح درس سوم

   به نام خداوند بخشنده مهربان

نام كتاب : بخوانيم پایه سوم  موضوع :اهمیت فداکاری       زمـــان : 50 دقیقه    شماره طرح :........

نام درس  :فداکاران          تعداد دانش آموزان : 25 نفر          چیدمان : بر اساس شرایط    تاریــــــخ  :

 

اهداف کلی :

1.      تقویت روحیه فداکاری و ایثار 

2.      تقویت مهارت های چهارگانه زبان آموزی

3.      پرورش روحیه تفکر و خلاقیت

4.      گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی

5.     تقویت مهارت برقراری ارتباط اجتماعی 

 

 

اهداف رفتاری  (دانش آموزان پس از پایان درس بتوانند )

1.      در  فعالیت های گروهی شرکت کرده درباره درس نظر دهند..(تقویت روحیه اعتماد به نفس )

2.      به سؤالات مطر ح شده درس با دقت پاسخ های مناسب دهند.(پرورش تفکر خلاق )

3.      نام تعدادی از افراد فداکار منطقه ی خود را فهرست کنند (آشنایی با افراد فداکار)

4.      نمونه ای از کارهای فداکارانه ی خود و یا اطرافیان را بیان کنند .

5.      برای قدردانی از شهدا و انسانهای بزرگ دو جمله مناسب بنویسند .

6.       با ذکر دو مثال اهمیت و ارزش فداکاری نسبت به هم نوعان خود را بیان کنند .

7.      با کامل کردن یک جمله کاربرد استفاده از بدل را نشان دهند . (اشنایی با بدل و کاربرد آن در جمله )

8.      برای هر کلمه واژه ی مترادفی را  ذکر کنند (گسترش واژگان )

9.      کلمات نامرتب را در قالب یک جمله ی مناسب مرتب کنند.(مهارت دسته بندی کلمات )  

10.  با توجه به تصویر دو جمله مرتبط با آن بنویسند . (تصویر خوانی )

 

روش تدریس :

همیاری و مشارکت –روش تدریس اعضای تیم

وسایل لازم :

کارت های گروه بندی - کتاب درسی – تابلو .....

 

قبل از تدریس :(   5 دقیقه زمان  ذخیره کنار گذاشته شده است )

 

معلم

فراگیر

زمان

ایجاد انگیزه :

کدام یک از شما قبول می کند که ساعت ورزش با یکی از بچه های کلاس دوم ریاضی تمرین کند .

·        آماده سازی برای معرفی فداکاری و اهمیت آن

فراگیر ا می تواند داوطلب شود یا داوطلب نشود

(میزان داوطلبین برای شروع درس مهم است )

 

 

 3

  • ارزش یابی تشخیصی: می توانید نمونه هایی از این قبیل فداکاری نام ببرید .

·        دانش آموزانی که از فداکاری نمونه های ذکر می کنند آمادگی خوبی برای درس دارند

·        میزان پاسخ ها برای شروع درس مهم  است ..

ارائه درس :

 

·        معلم با استفاده از کارتهای گروه بندی دانش آموزان را گروه بندی می کند .

·        شماره های 1 از صفحه   اولین کلمه ..همیشه .. تا... جلوگیری کند..صفحه  

·        شماره های  2 از صفحه   ..ریزعلی خواجوی ..تا همان صفحه ..نجات یافت

  • شماره های 3  از صفحه   ...حسن امید زاده ..تا آخر صفحه  

·        دانش آموزان در 8گروه قرار می گیرند

·        7 گروه 3 نفره و 1 گروه 4 نفره

·        به اعضای هر گروه شماره های 1 تا 3 داده می شود .

·        دانش آموزان به پشت کارت خود نگاه می کنند و متن خود را می یابند .

5

  • مرحله اول (صامت خوانی)

 

·        اعضای گروه ها آرام و بی صدا متن مربوط به خود را می خوانند.

5

  • مرحله دوم (تدریس هم شماره ها برای یکدیگر )

·        اعضای هم شماره از گروه خود خارج شده و به نزد هم می روند و متن خوانده شده را برا ی یکدیگر توضیح می دهند .

5

  • مرحله سوم  (بازگشت اعضا به گروه های اولیه )

·        اعضای هم شماره به گروه اصلی خود برگشته و متن را به نوبت برای هم توضیح می دهند .

5

  • مرحله چهارم (پاسخ گویی به سؤالات صحیح و غلط معلم )

·        دانش آموزان ابتدا فردی و سپس گروهی به سؤالات پاسخ می دهند

5

  • مرحله پنجم (ارائه کلید سؤالات )

·        دانش آموزان بر اساس کلید دریافتی به خود نمره فردی و گروهی می دهند.

5

  • مرحله ششم (جمع بندی نهای معلم ) 
  • بر اساس نمرات کسب شده میزان عملکرد هر گروه مشخص می شود 
  • معلم خود روی درس می خواند و بقیه گوش می دهند 
  • نکات گفته نشده درس توسط معلم گفته می شود

·        دانش آموزان با دقت به متن نگاه می کنند و به معلم گوش می دهند

·        در صورت نیاز نظر انتقادی خود را با کسب اجازه بیان می کنند .

5

  • ارزشیابی تکوینی 
  • سؤالات گوش کن و بگو و درست ونادرست پرسیده می شود

·        دانش آموزان قبل از پاسخ گویی لازم است خوب فکر کنند .

7

  • ارزش یابی  پایانی 
  • با توجه به مطالب درس 5 خط درباره فداکاری بنویسند 
  • انسانهای فداکار منطقه را معرفی کنند .

·        دانش آموزان فرصت دارند تا در باره درس اطلاعات بیشتری تهیه کنند .

 

َ

[ پنجشنبه هجدهم آذر 1389 ] [ 20:12 ] [ آموزگار پایه سوم (مومنی) ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

خدایا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم ؛ شهامتی را که تغییر دهم آنچه را که میتوانم و دانشی که تفاوت این دو را بدانم .
امکانات وب